söndag 18 november 2007

Alla gamla oförrätter, alla sår, allt det onda och all bitterhet.
Alltihop
ligger där som en hög med ruttnande kött
Det stinker
På den ena sidan jag
på den andra sidan du
Med en stinkande hög av kött mellan oss

Jag säger att du är den som har skulden till allt som skiljer oss åt
och du menar, att det är jag
Båda söker vi skulden
som om den var något vi kunde kasta ifrån oss
som en basketboll.

Men tänk om skulden inte finns som något som går att kasta
om skulden inte ens är en stinkande hög av kött
Tänk om skulden inte går att finna
hur mycket vi än söker den
Tänk om det är något annat vi måste söka
för att vi ska bli befriade
från skulden

....

Tänk om jag skulle be dig förlåta mig
Tänk om du skulle förlåta mig
Tänk om jag skulle förlåta dig
Tänk om platsen mellan oss skulle vara fri
Tänk om det skulle vara så

Bara tänk


......

Inga kommentarer: